Thursday 24 March 2016

#InformationSystemLAB2 VS Korea

Assalamualaikum......
Sebenarnya masa lab 2 ne, aku tak datang. Sorry dr. hehhehe. So, seperti biasala kalau tak datang memang akan terlepas lah chapter harine. Untuk lab reflection kali ne aku takde apa-apa nak bagitau.

Tajuk pon dah entah apa-apa. Sudah semstinya seorang mimi memilih korea. Selama 5 hari aku telah menghilangkan diri dari Malaysia dan memunculkan diri di Korea. Penerbangan selama 6 jam telah membawa aku ke Seoul. Tempat idaman untuk seorang perempuan macam aku dengan harapan dapat tengok betul tak orang korea ne cantik2 semua. hmm tpi aku sekali lagi dikecewakan. Ramai je yang tak cantik dan tak hensem. Sangkaan meleset.  Takpelah at least dah tengok depan mata dan dah kurang insecure. Masa kat sana tour guide aku, Unnie Jin (rindunyaaaa dye) bagitau yang most korean people ne pakai make up tapi diorang pura-pura tak pakai n nak nampak natural. Pandai jugakla dorang make up sebab nampak natural je muka dorang sampaikan aku pon turut sama terpengaruh untuk beli make up kat sana. haa satu lagi, orang korea ne amat mementingkan gaya dan style, so boleh tngokla diorng memang sentiasa bergaya dan up-to-date.


.Selama 5 hari kat sana banyak tempat yang aku visit. Banyak sangatlah sampai aku malas nak tulis. Semua tempat yang aku pergi buat aku excited. Hahahaah dah jejak kaki kat korea pon cukup buat aku excited sebab selama ne dengar bahasa korea dalam drama je. Ne sekali ada depan mata haaa memang tak percayala. 10 kali jugak pikir aku ne mimpi ke memang betul2 ada kat sini. Nasib baik belajar basic Korea haritu, bolehla cakap sikit. kahkahkah padahal seorang mimi ne hantam je cakap. *padahal gagap2 je cakap. malas dah nak tlis panjang2,Ne ada sikit gambar2 masa kat sana


First Day : Nami Island
2nd Day : Mount Sorak w Nusha
2nd Day : Mount Sorak. She is my sister.
Gambar ne aku paling suka. masa ne kat seoul N tower. alaaa kat sini yang orang letak padlock tu. Orang cakap bila letak padlock kat sini, hubungan akan kekal dan bahagia. Tapi betul ke tak aku tak tahula
" saya tak letak pon padlock kat sini, sebab saya dah padlock nama awak dalam hati saya"

 

"masa ne waze jodoh tapi waze bagitau jodoh ada kat Malaysia,bukan kat Korea"

 Setakat ne dulu entry kali ne. Aku harap next vacay boleh pegi lagi jauh. Bila makin banyak pegi holiday, aku jadi ketagih sebab dengan pergi tempat jauh aku rasa aku boleh tenangkan diri dan lari sekejap dari  kesibukan.

No comments:

Post a Comment